הורות ברשת מציעה
אודות הורות ברשת
יועצת הורות ברשת
עצות מהורה להורה
הבלוג
בנק פעילויות
מאמרים
קישורים
ספרים מומלצים
צור קשר

לפרטים - מיכל צור 09-7929458 054-9397397 | michal5212@gmail.com | צור קשר


גיל: ילוד עד 6 שבועות:

יציאה החוצה, אפילו ביום חורפי קר וגשום, גורמת לרוב התינוקות להרגע. כמובן שבימים קרים חשוב לעטוף את התינוק היטב בשמיכה חמה ולמנוע חשיפה ישירה שלו לאויר הקר. המנשא יכול להיות שימושי מאד ביום כזה מכיוון שהוא עוטף ומגן על התינוק.

טיול קצר בעגלה הוא, בדרך כלל, פטנט ידוע להרגעת בכי או אי-שקט והכנה לשינה נינוחה. כדאי ורצוי לא לוותר ולצאת החוצה כמה פעמים ביום, אפילו לדקות ספורות. במידה ואין אפשרות לצאת ממש לטיול בחוץ, מומלץ להניח את התינוק בעגלה מול הדלת הפתוחה למרפסת, או אפילו במרפסת עצמה ולתת לאוויר הפתוח לעשות את שלו.

לסביבת "החוץ" כמה יתרונות ברורים על סביבת פנים הבית:

·         האויר הפתוח ומראה תנועת העלים ברוח ירגיעו את התינוק

·         טיול בעגלה או במנשא יספק לתינוק את גירוי התנועה לו הוא זקוק אך אינו מסוגל בגיל זה לספק זאת לעצמו  מכיוון שאיננו פעיל תנועתית.

·         נדנוד בערסל כשהתינוק מונח בחיקכם או בתוך מנשא ייתן גם הוא גירוי תנועתי מרגיע.

 

פעילות לתינוקות מגיל 4 חודשים:

השכיבו את  התינוק בחוץ על מחצלת או שמיכה. האוויר הנקי ומראות הטבע המסקרנים ירגיעו אותו. ניתן לאסוף ולפזר סביבו במרחק נגיעה אבנים, פרות של עצי סרק שאינם רעילים (על כל החפצים להיות גדולים כך שהוא יכול רק ללקק אך לא להכניס לפה) ולאפשר לו לגעת, לתפוס ולשחק איתם.

 

פעילות לתינוקת מגיל ישיבה:

זה הזמן להתחיל לאסוף גרוטאות. הכינו לתינוק ארגז עם בקבוקי קטשופ ריקים, סירים, מחבת, מלחיות, כפות עץ, קופסאות פלסטיק, מחשבון ישן וכל העולה על דמיונכם.

שימו לב כמה הוא נהנה מהפעילות של  להוציא את החפצים מהארגז, ללקק, לבחון ולחקור אותם. אט אט המשחק שלו יתפתח עד שבגיל שנתיים הוא ישחק עם החפצים האלו משחקי דמיון ויבנה בעזרתם "עולם".

.

הניחו במרפסת גיגית, שרפרף, ארגזי קרטון ריקים, ואפשרו לו להיכנס, לצאת ולטפס עליהם.פעילויות אלו חיוניות לצורך למידה של התינוק על "מצבו במרחב". זהו שלב קדם לימודי חשוב ביותר לקראת התפתחות של הבנת גבולות, אורינטציה ואפילו מצבים חברתיים.

 

פעילות לתינוקות בגיל הליכה:

זהו גיל שניתן להעשיר את הפעילות בחוץ מעבר למשחק הגרוטאות בפעילויות שונות ומגוונות. אביא כאן מספר דוגמאות וכמובן שתוכלו לחשוב על רעיונות נוספים ויצירתיים שישמחו אותו ויעשירו את חוויותיו ואת עולם המושגים שלו...

ממטרות – אם יש לכם או לאחד הסבים והסבתות גינה פרטית זוהי חוויה נהדרת בימות הקיץ החמים. ילדים בכל גיל יהנו לרוץ בין זרמי המים של הממטרות, למלא כלים במים, ולהמציא לעצמם משחקים שונים. הקטנטנים בדרך-כלל יבדקו את הזרם בחשדנות אך ככל שיחוו פעילות זו שוב ושוב יכירו אותה מקרוב והסקרנות תגבר על החששות.

בועות סבון – אפשר להציע את הבקבוקים הרגילים שניתן לקנות בחנויות בשקלים בודדים ובהמשך יש אפשרות ליצור יחד איתכם או עם האחים הגדולים בועות ענקיות מחישוקים שתכינו מחוט ברזל. גיגיות או בריכת ילדים עם מים – פעילות נחמדה גם לימים לא ממש חמים אם הילדים יעמדו בפיתוי וישארו מחוץ למים...בשיאו של הקיץ זו כמובן חגיגה. במה להעשיר את חוויית הכניסה והיציאה מהמים? כלי פלסטיק שונים, מסננות, ספוגים, בקבוקי מים שקופים עם צבעי מאכל. אפשר להכין רק צבעי יסוד - אדום, צהוב וכחול- ולאפשר לילדים ליצור ערבובים בכוסות וכך ליצור צבעים חדשים.

השקיית עציצים – חוויה מהנה אשר ביכולתה להעניק גם חשיבות לעשיה ותחושת עצמאות ואחריות. את פעולת ההשקיה ניתן לבצע על-ידי דלי מים וכלי קטן למילוי והשקיה או על-ידי משפך בגודל מתאים לילד, לילדים גדולים יותר ניתן לתת להשקות בעזרת צינור. זוהי הזדמנות לפעילות אינטראקטיבית עם הילד, להסביר על הצמחים ומדוע הם זקוקים למים ולכמה מים הם זקוקים וכו'... כל ילד על-פי גילו ורמת ההבנה שלו. תוכלו לדעת מה רמת ההבנה שלו על-פי השאלות שישאל אתכם מהרהורי ליבו, כך תוכלו לענות לו בהתאם.

תליית כביסה – אפשרו לו להיות שותף בתהליך התלייה או ההורדה של הכביסה, זוהי הזדמנות ללמידה על גדלים, צבעים, ארוך וקצר, למי מבני המשפחה שייך כל בגד וכו'...

פעולות נקיון – ריהוט גן עשוי פלסטיק יכול לשמש פעילות מהנה ומאתגרת בעזרת דלי מים, סקוץ', סבון וסמרטוט. תנו לילד לקרצף את כסאות הפלסטיק. חשוב מאד לשים לו על הסקוץ' סבון רחצה לתינוקות בלבד!! על- מנת למנוע פגיע בעיניים, בפה או בעורו העדין.

 

יש לנקוט בכל אמצעי הזהירות ולא להשאיר ילדים קטנים לבד בחוץ.

חזור לראש העמוד