הורות ברשת מציעה
אודות הורות ברשת
יועצת הורות ברשת
עצות מהורה להורה
הבלוג
בנק פעילויות
מאמרים
קישורים
ספרים מומלצים
צור קשר

לפרטים - מיכל צור 09-7929458 054-9397397 | michal5212@gmail.com | צור קשר


ארגז חול – מגיל ישיבה

החול מהווה אמצעי גרייה חשוב מאד. בארגז החול יוכל ילדכם לתרגל מיומנויות מוטוריות כמו מילוי שריקון, העברה מכלי לכלי, כניסה ויציאה מארגז החול, מגע של החול עם איברים שונים בגוף.

כמו-כן, מהווה ארגז החול מקום לתירגול מיומנויות חברתיות על-ידי המפגש עם ילדים אחרים.

רצוי להביא לארגז חול כלי פלסטיק, מסננות כפות חד-פעמיות ובקבוקים ריקים, כל אלו יעשירו את חוויית המשחק בחול.

אם יש לכם אפשרות, תוכלו לבנות בחצר הפרטית שלכם ארגז חול וביחד עם הגרוטאות תהיה לילדים חוויית משחק ולמידה יומיומית. הקפידו לכסות את ארגז החול ביריעת ניילון או ברזנט בכדי למנוע מהחתולים לעשות שם את צרכיהם.

 

מתקני שעשועים:

למשחק במתקני השעשועים – נדנדה, מגלשה, קרוסלה -  יש חשיבות רבה בפיתוח מיומנויות של המוטוריקה הגסה ותגובות שיווי משקל. בנוסף לכך, על-ידי משחק במתקנים אלו מתפתחת עצמאותו של ילדכם ותחושת הבטחון – "אני יכול לסמוך על עצמי".

 

ילד שמביע חשש ממגע של חול או חושש ממתקנים בגן השעשועים, יש לכבד אותו ולהניח לו להמנע מפעילויות אלו. במידה וחששות אלו נמשכים מעבר לגיל שנה כדאי וחשוב ללכת להתייעץ עם אנשי מקצוע מתחום התפתחות הילד – פיזיוטרפיה / ריפוי בעיסוק / הדרכה התפתחותית. לחששות אלו עשויה להיות משמעות התפתחותית / תחושתית / רגשית.

 להבנה עמוקה יותר של חשיבות המשחק בגני השעשועים

טיול בחוץ – גיל הליכה:

הטיול בחוץ מזמן לילדכם התמודדות עם הרבה מטלות חדשות כמו טיפוס, הליכה על מישור עם מירקם שונה (דשא, חול, חצץ, משטח עם אדמה עם אבנים ), הליכה באזורים משופעים – תרגול זה יסייע לילדכם לשפר ולפתח את שיווי-המשקל הדינמי שלו ואת ההתארגנות בתפקוד הפיזי שלו ביחס למרחב והסביבה בה הוא נמצא.

מגיל שנתיים ואילך ניתן לתרגל הליכה על שפת המדרכה וקפיצה מהמדרכה או ממדרגה נמוכה.

חשוב ללכת למקומות בהם ילדכם יוכל להסתובב בחופשיות ולפתח את העצמאות והביטחון העצמי שלו כאשר אנו משגיחים עליו מרחוק. כדאי לעודד ילדים בני שנה ומעלה לאסוף דברים שהם מוצאים בטיול – אבנים, עלים, מקלות – פעולת האיסוף מפתחת את החיבור של הילד לטבע ואת הערנות לסביבה וחדות העין שתלמד לזהות משהו "שווה" (בעיניו של הילד כמובן). האיסוף של דברים אלו יכול ליצור חיבור בין חוויית החוץ והפנים, בין הטיול לבית, כל מה שנאסף יכול לשמש למשחק בחצר הגרוטאות ,או בגיל מבוגר יותר, לפעילויות יצירה של צביעה והדבקה.

חזור לראש העמוד